söndag 19 mars 2017

Lycka är att hitta sitt nya hem!

Det blev många timmar i Frankfurt men flygresan därifrån sen gick snabbt. Höll på och somna och missa maten men öppnade ögonen precis i rätt tid ;) Någon form av pasta och köttbullar satt fint! Sov sen resten av tiden och mitt i allt var vi framme. 

Flygplatsen var mindre än jag trott men skön överraskning för avstånden var inte långa. Båda mina väskor kom och det var lätt att hitta till tunnelbanan/metron. Hann precis lagom till den och hade plockat på mig en karta på flygplatsen och där fanns hållplatserna så jag hittade utan problem till "min station" Victoria :) Sen blev det svårt, sträckan att gå därifrån skulle bara vara 900m men skyltarna var svårlästa så jag tog en taxi så som jag blivit rekommenderad och var framm strax före midnatt. Mina roomies var hemma så hälsa snabbt på dom, fick lite info och sen tog jag en välbehövlig dusch och nu ska jag sova men först lite intryck från detta blåvita land. 

- Första tåget var fräscht och fint, när jag sen bytte var det som att gå bakåt i tiden, klotter på väggarna och ett slitet tåg. 

- Taxin börjar från 0€, hann komma upp i ca 2€ varpå han sa minst 3,50€. Gav 4€ och fick ändå 50c tillbaka. Oklart system, värt att kolla upp :) 

 - Mina roomies är två franska killar, som ej verkar gilla o städa 😁

- Mitt rum är stort med ett härligt trägolv, tyvärr inte alltför bra städat det heller,... 

- För att få varmvatten måste man ha framförhållning, 30min behöver det värmas 😮 

- Grekerna var förvånants värt tysta på tåget 😏

Det var lite tankar och funderingar, nu sova imorgon är en spännande dag! 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar