torsdag 9 februari 2017

Funderingar från en 25 år och 3 dagar ung person

Så var vi redan inne i februari, "min" månad. Månaden som alltid kommer snabbt, nästan direkt efter julafton. Så kände jag när jag var barn, önskade att jag skulle få suga på karamellen (Vetskapen om att snart få presenter igen) lite längre men alltid kom den på alldeles för snabbt, haha barn alltså.

Men nu är februari här och min födelsedag har kommit och gått. 25 år är jag visst nu, men det känns nog inte riktigt så om jag ska vara ärlig. Vill minnas att jag i högstadieåldern tyckte att man nog vid 25 års ålder skulle vara "vuxen", ha studerat färdigt, veta vem man vill spendera resten av livet med och att tankarna skulle cirkulera kring familjeliv, barn och amortering, typ. Idag sitter jag här 25 år och 3 dagar gammal, funderar på morgondagens sitz och hur jag snabbast ska ta mig därifrån iväg på nästa fest och undrar om jag hinner joina efterfesten sen?! haha livet blir inte alltid som man tänkt sig, men det blir nog bra tillslut :) Måste dock erkänna att lite åldersnojja kommit krypande, men ska använda den nojjan till något produktivt!

Tillbaks till min födelsedag. Hade förmånen att tjuvstarta firandet med att delta i den fina finlandssvenska idrottsgalan tillsammans med finfina vänner på hotell Clarion. God mat, fantastisk underhållning, värdiga vinnare och dans bjöd kvällen på! En kväll helt i min smak :) Dagen efter tog jag båten till Tallinn för minisemester hos bästa Teele! Tjejen jag stod så nära när jag bodde i Lux och som jag nu pinsamt nog inte sett sen dess. Hon förgyllde min födelsedag på alla möjliga sätt och jag blev riktigt bortskämd med hemlagad mat och bastu efter en toppen dag i gamla stan i Tallinn! Den tjejen vet verkligen hur man får någon att känna sig speciell :)

Väl tillbaka i verkligen har nu veckan gått sjukt snabbt och imorgon är det redan fredag! Fredagsfeelisen börjar komma krypande även fast jag knappast haft en tung arbetsvecka bakom mig, haha och trots att jag varit och hoppat och studsat på Rush med kids ikväll är jag inte trött fastän klockan närmar sig midnatt. Dags att ändå släcka ner och läsa lite istället för att försöka komma till ro.

Trevlig helg!

// Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar