söndag 29 januari 2017

Lugn helg = studiehelg?!

Hejhej!

Söndag kväll och bakom mig har jag en oerhört lugn helg. Kanske fylld med plugg kan nån tro? I wish. Visserligen var jag i skolan till 18-tiden i fredags, tack vare att en kompis var med. Men sen dess har jag haft fullt fokus på att chilla! haha och förståss, skjuta upp det behövliga plugget. Nåja, var på ett sjukt intressant seminarie med två kompisar i lördags iaf, temat var Psykisk ohälsa - hur kan man som anhörig stötta? Oerhört intressant men tungt, var helt slut när jag kom hem.

Denna söndag har annars innehållet en fantastisk långpromenad, uppskattningsvis (Lite google hjälp) ca 8 km. Otroligt skönt! Väl hemma vågade jag prova nått jag tänkt på ett tag, nämligen yoga! haha jepp, oj vad många gånger jag skrattat åt det och tyckt att det inte är något för mig. Men ett av mina mål med 2017 är att hitta en balans i vardagen, inte stressa och ta hand om mig själv. Hade tur och hittade genast en instruktör med många gratis klipp vars röst jag kunde stå ut med såå ska ge det en ärlig chans nu! Länk kommer nog småningom :)

Grekland då, kanske någon undrar. Det var ju det denna blogg skulle handla om och ja det börjar bli dags att göra "To do lists" än är det tyst från organisationen men det betyder ju inte att jag inte själv har saker och göra. Hittills finns iaf på listan:

1. Hitta en underhyresgäst för att spara pengar - På gång!
2. Förstå mig på stipendieansökan och söka! - På gång, möte imorrn!
3. Packa, smart! Tidskrävande sånt, borde verkligen börja i tid!
4. Packa Första hjälpen, alltid svårt att hitta bra värktabletter etc utomlands så lika bra att ha med!

Min förhoppning och tanke är också att jag på samma gång ska kunna bli mer minimalistisk vad gäller främst min garderob, planen är att minst 75% av det som får följa med stannar där. När jag åkte till Afrika stannade ungefär 50% och det berodde mycket på att jag hade med mig bra kläder, kläder som jag gärna tar till Grekland då barnen i Afrika hade relativt mycket kläder och det känns som att jag hellre tar mina till flyktingarna!

Ny vecka nya tag, imorgon måndag är det träning med gruppen igen! Tredje måndagen i rad som jag tränar ordentligt - skönt! Vill hitta tillbaka till Hanna som älskade att träna och det känns som att hon är påväg!

Nu ska jag lyssna på Ed Sheeran (Mina nya favorit!) och börja rensa i garderoben! Tänkte att socklådan får vara mitt första steg mot en minimalistisk garderob! Vill ni läsa mer om var jag fått min inspiration så får ni googla er fram till minimalisternas fenomenala blogg!

Ha en fortsatt skön söndag!

// Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar