onsdag 11 januari 2017

Nytt år, nya utmaningar och ny blogg!

Hej!

Hanna heter jag, kommer ursprungligen från Åland och har sedan hösten 2014 levt studieliv och studerat sociala ämnen med förhoppningen att i slutändan bli socionom i den ordningen i vår fina huvudstad Helsingfors. Jag är en nyfiken, problemlösande ständigt äventyrssökande själ som älskar att kasta mig ut i det okända och testa mina vingar.

För tillfället har jag precis kommit hem från en 3 veckor lång volontärresa till Ghana, Afrika och ska nu vara i Helsingfors i dryga två månader innan jag sätter mig på flyget iväg på nästa äventyr: praktikant i Grekland för den svenska organisationen Socionomer utan gränser. Jag försökte mig på att blogga via World of Nomads när jag var i Afrika, ett mindre lyckat försök som jag dessutom spontant kom på att göra bara timmar innan jag skulle iväg. Därför startar jag nu denna blogg, idag onsdagen den 11.1 med målet att kunna dokumentera och berätta om mitt liv i allmänhet och mitt stundande Greklandsäventyr med särskild fokus för mamma och övriga som kan vara intresserade ;)

Med dessa ord önskar jag Dig välkommen till min kaosvärld fylld av studierelaterade små och stora problem och glädjeämnen. I skrivande stund är jag hemkommen från en produktiv skoldag där en kompensationsuppgift blev skriven, gratis tårta uppäten då min yrkeshögskola Arcada tydligen är landets bästa och struntprat med studiekamrater avklarades i härlig takt. En bra dag helt enkelt!

Nu puttrar batatsoppan på spisen och kvällens planer är att göra halaren redo för årets första studiefest på fredag och samtidigt ta mig an den omtalade serien Skam.

Varmt välkommen om du hittat hit, jag hoppas du kommer tillbaka!

// Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar