torsdag 12 januari 2017

2017 - mål och förväntningar

Idag är det den 12.1. 12 dagar på det nya året har gått och idag fyller min farbror 60 år, grattis! Men det var inte födelsedagar detta inlägg skulle handla om, det var det nya året som precis har börjat. Mitt 2016 var fullspäckat på gränsen till sprängfyllt. Jag satt med i två studierelaterade styrelser med krävande uppdrag, jag studerade till 100% inklusive en omfattande praktik, jag sommarjobbade 100% och försökte dessutom att hitta tid till nära och kära. Det behövs inte en kärnfysiker för att räkna ihop att detta blev lite väl mycket av det goda. Så 2017 är det nya tag som gäller och genom att få det nerskrivet officiellt hoppas jag att det ska vara lättare att hålla mig till min plan.

För det första behöver jag prioritera mig och min hälsa, inte stressa så mycket och göra allt det som "ingen annan gör så jag måste" vilket var melodin 2016. Jag önskar dessutom att hitta tillbaka till glädjen i träningen som jag tappat någonstans på vägen. 2017 är även året som på pappret visat att jag ska bli klar från Arcada och med stor sannolikhet blir jag även det även fast mitt slutarbete i skrivande stund inte kommit så långt, ännu. Mitt stora äventyr blir Grekland - varje dag tittar jag snabbt på telefonen i väntan efter mer info från organisationen, helt ärligt är väntan på mer info oändlig! Sist men inte minst kommer jag även att prioritera tiden iår, och framförallt vad jag väljer att lägga min tid på. Min studietid blev snabbt fylld av tidskrävande (Oftast roliga) ansvarsuppgifter som fick min tid med vänner att bli lidande. I fortsättningen ska jag fundera om vad gäller den saken! :)

Jag är en vän av listor, det lär ni märka! Både för att skriva upp mål men även "To do" och packningslistor. Att få sortera ut tankarna på papper (Helst!) så hjälper mig att få en bättre tidsuppfattning om hur tidskrävande uppgifterna är samt hur mycket jag egentligen har att göra. Så here goes, listan för 2017 helt enkelt, i den ordningen som det blev idag.

2017

1. Prioritera min hälsa, sova mer och stressa mindre.
2. Hitta en träningsrutin som jag trivs med så att träningsglädjen återkommer.
3. Avsluta mina studier vid Arcada.
4. Ta vara på min tid i Grekland, både som praktikant, medmänniska och resenär!
5. Prioritera min tid bättre, mer kvalitetstid med vänner! 

Sådärja, nu var det gjort! Skönt att få det svart på vitt, nu är det bara att försöka leva efter dessa 5 mål i de kommande 353 dagarna som återstår av året ;) Hittills har det gått bra, efter en dålig nattsömn valde jag att vila under morgonen för att ha energi för eftermiddagen. Missade en föreläsning men det visade sig att en vän till mig (Trodde enbart förstaårsstuderande skulle gå kursen) ska gå samma kurs! Så utan att ha varit på lektionen känner jag mig nu taggad för att avklara kursen, hoppade av kursen förra gången (Enda kursen jag hoppat av pga lathet, någonsin!) och nu ska vi slutföra tillsammans!

Dagens planer är annars att avsluta kompensationsuppgiften som jag jobbade hårt på igår! Endast genomläsning och småfix som återstår innan inlämning så var den kursen avklarad (y) Fick även min praktik för min volontärtid beviljad så nu ska den rapporten in så får jag ytterligare 5 sp i år! Woho! Men först ska jag byta om och traska de 200m jag har till skolan genom vad som ser ut att vara snålblåst med innehållet snö! Burr! Men efter att uppgiften är inlämnad är det slutarbeteshandledning som gäller och därefter är det kaffe med en vän som det var alldeles för länge sen jag såg innan jag ska ge halaren lite mer kärlek framför serier ikväll! 

Önskar Er alla en fin dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar